maandag 28 maart 2011

Linoleumstempel

Ik heb een groot zwak voor stempels, en dan vooral voor de Clear Stamps die de laatste jaren zo populair zijn geworden. Deze zijn van doorschijnend zacht plastic en je plakt ze op een blokje van acryl waardoor je heel precies kunt werken. In dit filmpje {link} wordt dat perfect uitgelegd. Deze stempels werken heerlijk, zijn voordeliger dan houten stempels en zijn te vinden in de de meest uiteenlopende ontwerpen. Niet zo gek dus, dat ik regelmatig met een nieuw pakje thuiskom in een design dat ik niet kon laten hangen omdat het een geweldige aanvulling is op mn collectie en waar ik al tig idee-en voor in mn hoofd heb...
Daarnaast heb ik de laatste tijd ook ontdekt hoe leuk het is om zelf stempels te maken. Ik begon met het snijden in gummen en dat beviel heel goed, maar werkte niet altijd even mooi, voornamelijk omdat ik met het verkeerde gereedschap werkte. Dus kocht ik een guts-zet en een stuk fijn linoleum. Ontwerpen, vooral als ze wat groter zijn, uitgutsen is lekker meditatief werk en na wat oefening kun je hele mooie stempels maken. Vorige week maakte ik deze mandala-stempel van 16cm doorsnede, eigenlijk zonder vooropgezet plan. Maar nu ik wat proefdrukken heb gemaakt gonst mijn hoofd van de idee-en. Wellicht is er binnenkort wel iets in mn winkeltje te vinden met deze mandala erop aangebracht.

4 opmerkingen:

anja zei

Heel mooi wat jij allemaal maakt! Ben op je site gekomen via tuttespul, waar trouwens een foutje in je link zit, zonde, want iedereen zou kijken moeten nemen hier. :)

groetjes Anja

Brechtje zei

Wauw, wat een mooi mandalastempel zeg!

Annica zei

@Anja - Dankjewel :-D Linkje is inmiddels aangepast en gedubbelcheckt!

@Nooks - Dankje! :-)

Alicia zei

Bij mij komt er allemaal verf in hetgene waar het juist niet moet komen! hoe voorkom ik dit?