donderdag 7 april 2011

Viltboekje

In het blad van Stichting Handboekbinden staat altijd een beschrijving voor een Klein Boekje door Karin Cox. Heel leuk om te doen en vaak een goede inspiratiebron die brainstormsessies voor nieuwe projectjes opwekt. In het nieuwste nummer staat een beschrijving voor een Viltboekje. Mooi zacht materiaal gecombineerd met een bijna knusse draadversiering in festonsteek (ik denk bij de festonsteek bijvoorbeeld meteen aan die woonplaids die tegenwoordig overal te koop zijn en waar je s'avonds zo lekker onder kunt kruipen). Zo gauw ik in de stad was ben ik langsgegaan bij de fourniturenwinkel om wat lapjes vilt aan te schaffen en gisteravond heb ik heerlijk zitten werken aan mijn eerste viltboekje.

Ik gebruikte mooi gemeleerd mauve-kleurig vilt met aubergine-kleurig draad en sneed de bladzijden voor de 5 katernen uit stevig aquarelpapier.

Het boekje ligt momenteel nog op mijn werktafel en wat me opvalt is dat ik hem steeds even moet oppakken en voelen en bekijken. Zo'n klein boekje gevat in mooi zacht vilt doet eigenlijk gewoon heel vriendelijk aan!

4 opmerkingen:

Danielle zei

Wat mooi!! Daar kun je zeker trots op zijn!!

Annica zei

Dankje! :-)

Silvia zei

Ben per toeval op jou blog gekomen. En wilde je een compliment geven, wat een mooi boekje zeg. Kon ik maar de handleiding hiervan vinden..

Hele mooie siteen boeken om trots op te zijn.

Annica zei

Dankjewel Anoniempje :-)